Księgowanie wynagrodzeń

Mam problemy/pytanie związane z księgowaniem wynagrodzeń z listy płac z Umowy Zlecenia.
W oknie Rodzaje list (płac) poszczególne składniki mają przydzielone odowiednie kategorie Księgi dokumentów. I tak
UZBR (Płaca brutto UZ) ma kategorię KD - W
UZSSZ (składki społeczne płacone przez zakład), UZFP oraz UZFGSP (składki na FP i FGŚP) - kategoria K
Przy takim ustawieniu w KD mam wpis z płacą brutto w Wynagrodzeniach oraz składkami w Kosztach.
Teraz jeśli dla składnika płacowego UZOBC (Obciążenia pracodawcy - z formułą UZBR+UZSSZ+UZFP+UZFGSP) wybiorę Typ składnika O, żeby dane Obciążenie pracodawcy były zbierane i widoczne w Wynagrodzeniach, to do Księgi Dokumentów księgowana jest podwójna wartość płacy.
Wygląda na to raz liczone jest z kategorii KD a drugi raz zliczane jest przez dodanie typu składnika O.
Chyba, że idea kategorii i składników jest trochę inna?
W oknie Rodzaje list (płac) poszczególne składniki mają przydzielone odowiednie kategorie Księgi dokumentów. I tak
UZBR (Płaca brutto UZ) ma kategorię KD - W
UZSSZ (składki społeczne płacone przez zakład), UZFP oraz UZFGSP (składki na FP i FGŚP) - kategoria K
Przy takim ustawieniu w KD mam wpis z płacą brutto w Wynagrodzeniach oraz składkami w Kosztach.
Teraz jeśli dla składnika płacowego UZOBC (Obciążenia pracodawcy - z formułą UZBR+UZSSZ+UZFP+UZFGSP) wybiorę Typ składnika O, żeby dane Obciążenie pracodawcy były zbierane i widoczne w Wynagrodzeniach, to do Księgi Dokumentów księgowana jest podwójna wartość płacy.
Wygląda na to raz liczone jest z kategorii KD a drugi raz zliczane jest przez dodanie typu składnika O.
Chyba, że idea kategorii i składników jest trochę inna?