Strona 1 z 1
Wdrożenie a środki trwałe

Wysłany:
20.07.2008 12:40
przez Ryjo76
Witam,
prowadzę działalność jako OF VAT z progresywnym podatkiem dochodowym. Proszę o podpowiedź w jaki najłatwiejszy sposób wprowadzić do Vatowca dane z poprzedniego roku mające wpływ na rachunkowość w tym roku? Informacje o Vat znalazłem w poście o temacie "pytanie zasadnicze" jednak w przypadku środków trwałych nie bardzo wiem jak postąpić.
dziękuję,
Pozdrawiam,
Szczepan
Re: Wdrożenie a środki trwałe

Wysłany:
20.07.2008 14:18
przez Pio
Środki Trwałe można ewidencjować w dowolnym momencie np. począwszy od faktycznej daty przyjęcia lub od wybranego momentu.
Jeśli ma być kontynuacja, to trzeba tylko zwrócić uwagę na wartość początkową i podstawę.
W ŚT można eksperymentować, proszę spróbować wprowadzić Środek, przeliczyć, zmieniać itd.
Re: Wdrożenie a środki trwałe

Wysłany:
26.07.2008 14:26
przez Ryjo76
Witam,
Pokombinowałem troszkę i wyszło mi tak:
jako wartość początkową oraz podstawę wpisałem taką samą kwotę czyli kwotę zakupu pomniejszoną o już dokonane odpisy, pole "stawka" przeliczyłem w taki sposób, aby faktyczna kwota miesięcznego odpisu wynosiła dokładnie tyle samo co w poprzednim roku co z kolei skutkuje poprawnym okresem dokonywania odpisów.
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia: w jaki sposób w pole "dokument" wprowadzić numer dokumentu potwierdzającego nabycie?
Pozdrawiam,
szczepan
Re: Wdrożenie a środki trwałe

Wysłany:
26.07.2008 22:27
przez Pio
... można dodać dokument w dowolnym okresie historycznym o ile ten okres nie jest zablokowany.
Inna sprawa, to wybór dokumentu w ŚT należy traktować pomocniczo-informacyjnie.