Strona 1 z 1

Wdrożenie a środki trwałe

PostWysłany: 20.07.2008 12:40
przez Ryjo76
Witam,

prowadzę działalność jako OF VAT z progresywnym podatkiem dochodowym. Proszę o podpowiedź w jaki najłatwiejszy sposób wprowadzić do Vatowca dane z poprzedniego roku mające wpływ na rachunkowość w tym roku? Informacje o Vat znalazłem w poście o temacie "pytanie zasadnicze" jednak w przypadku środków trwałych nie bardzo wiem jak postąpić.

dziękuję,
Pozdrawiam,
Szczepan

Re: Wdrożenie a środki trwałe

PostWysłany: 20.07.2008 14:18
przez Pio
Środki Trwałe można ewidencjować w dowolnym momencie np. począwszy od faktycznej daty przyjęcia lub od wybranego momentu.
Jeśli ma być kontynuacja, to trzeba tylko zwrócić uwagę na wartość początkową i podstawę.

W ŚT można eksperymentować, proszę spróbować wprowadzić Środek, przeliczyć, zmieniać itd.

Re: Wdrożenie a środki trwałe

PostWysłany: 26.07.2008 14:26
przez Ryjo76
Witam,

Pokombinowałem troszkę i wyszło mi tak:

jako wartość początkową oraz podstawę wpisałem taką samą kwotę czyli kwotę zakupu pomniejszoną o już dokonane odpisy, pole "stawka" przeliczyłem w taki sposób, aby faktyczna kwota miesięcznego odpisu wynosiła dokładnie tyle samo co w poprzednim roku co z kolei skutkuje poprawnym okresem dokonywania odpisów.

Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia: w jaki sposób w pole "dokument" wprowadzić numer dokumentu potwierdzającego nabycie?

Pozdrawiam,
szczepan

Re: Wdrożenie a środki trwałe

PostWysłany: 26.07.2008 22:27
przez Pio
... można dodać dokument w dowolnym okresie historycznym o ile ten okres nie jest zablokowany.
Inna sprawa, to wybór dokumentu w ŚT należy traktować pomocniczo-informacyjnie.