Księgowanie faktur z ratalnym harmonogramem spłaty

Witam,
mam problem z zaksięgowaniem faktury z harmonogramem spłat. Przy zmianie operatora zakupiłem telefon i dostałem fakturę z rozbiciem kwoty na raty (18 comiesięcznych rat)
Wg obowiązujących zasad powinienem wprowadzić fakturę w całej kwocie do rejestru VAT. Po upływie 90 dni od sprzedaży powinienem zmniejszyć koszty uzyskania przychodu o kwotę 15 rat, a następnie każdą kolejną ratę księgować jako koszt. Na dodatek jestem Vatowcem na metodzie kasowej, więc Vat będzie można odliczyć tylko z zapłaconej raty.
Prawdę mówiąc nie wiem jak z tym sobie poradzić. Wobec tego bardzo prosiłbym o pomoc jak takową sprawę ugryźć w Vatowcu.
Z góry serdeczne dzięki!
mam problem z zaksięgowaniem faktury z harmonogramem spłat. Przy zmianie operatora zakupiłem telefon i dostałem fakturę z rozbiciem kwoty na raty (18 comiesięcznych rat)
Wg obowiązujących zasad powinienem wprowadzić fakturę w całej kwocie do rejestru VAT. Po upływie 90 dni od sprzedaży powinienem zmniejszyć koszty uzyskania przychodu o kwotę 15 rat, a następnie każdą kolejną ratę księgować jako koszt. Na dodatek jestem Vatowcem na metodzie kasowej, więc Vat będzie można odliczyć tylko z zapłaconej raty.
Prawdę mówiąc nie wiem jak z tym sobie poradzić. Wobec tego bardzo prosiłbym o pomoc jak takową sprawę ugryźć w Vatowcu.
Z góry serdeczne dzięki!