Strona 1 z 2

KSIĘGOWANIE Z RS,RZ do PKPiR

PostWysłany: 07.12.2014 17:11
przez DODA
Witam wszystkich Użytkowników,

Potrzebuje waszej pomocy, mianowicie

Wprowadzam faktury zakupu i sprzedaży w odpowiednie rejestry, wszystko jest automatycznie księgowane do PKPiR wszystko ok, ale chciałabym aby zakupy księgowało do PKPiR jedna kwotą, sumą. Tyczy się to również sprzedaży. Podobno istnieje możliwość wystarczy ustawić odpowiednio w stopce dokumentu dodawać pozycje z wybranymi kategoriami, taką otrzymałam informację od Administartora. Próbowałam dojść do tego przez instrukcję i przez próby ustawiania, ale bez rezultatu.
Przykład jak chciałabym księgować:
W rejestrze sprzedaży jest:
1.Sprzedaż FV VAT 23% -23zł kwota netto 100zł kwota brutto 123zł
2.Sprzedaż FV VAT 23% -46zł kwota netto 200zł kwota brutto 246zł
3.Sprzedaż FV VAT 8% - 8zł kwota netto 100zł kwota brutto 108zł
4.Sprzedaż FV VAT 8% -24zł kwota netto 300zł kwota brutto 324zł
itd. zw,0 itd...
chciałaby w PKPiR żeby przeniosło
1 Wartość sprzedaży kwota 300 zł, Razem Przychody 300 zł
2. Wartość sprzedaży kwota 400zł Razem Przychody 400 zł
3. Dalej stawka zw, 0 itp.
Podobnie zakupy

Proszę o pomoc, jakieś przykłady jak mam ustawić kategorie

Pozdrawiam

Re: KSIĘGOWANIE Z RS,RZ do PKPiR

PostWysłany: 09.12.2014 01:14
przez edi67
Nie wiem po co miałabyś to robić. Co do zasady każde wydarzenie powinno być odnotowane jako osobna transakcja, poczytaj np tu: http://poradnik.wfirma.pl/-zbiorcze-ksi ... azy-w-kpir

Re: KSIĘGOWANIE Z RS,RZ do PKPiR

PostWysłany: 06.01.2015 17:19
przez DODA
Witam i dziękuję za wpis, ale w dalszym ciągu nie otrzymałam odpowiedzi.

Prowadząc ewidencję rejestru sprzedaży i zakupu miesięcznie, można księgować łączną kwotą na koniec miesiąca właśnie wg rejestrów.

Pozdrawiam i liczę na pomoc tym bardziej że zaczynamy kolejny rok.

Re: KSIĘGOWANIE Z RS,RZ do PKPiR

PostWysłany: 06.01.2015 18:06
przez aganieszkab
Nie prościej zatem zrezygnować z tych dodatkowych rejestrów? Skoro do RV i tak wpisujesz wszystkie faktury osobno...

Gdybyś w RV wpisywała też pod jedną pozycją (chociaż nie wiem czy to zgodne z przepisami), wtedy można poszczególne faktury w stopce wyszczególnić

Re: KSIĘGOWANIE Z RS,RZ do PKPiR

PostWysłany: 13.01.2015 15:00
przez DODA
Mam obowiązek prowadzić rejestry.
Dziękuje za uwagę i wpis, ale ja w dalszym ciągu proszę o pomoc w programie w ustawieniu i w konfiguracji. Jak mam to zrobić skoro tak można ustawić. Nie liczę na pomoc prawną tylko na pomoc w konfiguracji programu

Z góry dziękuje za wpisy

Re: KSIĘGOWANIE Z RS,RZ do PKPiR

PostWysłany: 13.01.2015 16:21
przez Pio
Pozycja w RV, to po prostu pozycja, często bywa dokumentem.
Jak ktoś bardzo chce, to może do jednej pozycji wrzucić wiele księgowań.

Proszę przejść do stopki vat (mała tabelka na dole) i dodawać pozycje uzupełniające je we właściwe dane.
Dodanie na pomocą klawisza [Ins] lub prawy myszy "Dodaj".

Niemniej nie polecam wrzucania wszystkiego do jednego worka, bo:
- mocno ograniczamy sobie możliwości kontrolne
- rezygnujemy z rozrachunków
- rezygnujemy z not odsetkowych
- rezygnujemy z pełnej księgowości.

Re: KSIĘGOWANIE Z RS,RZ do PKPiR

PostWysłany: 22.01.2015 16:01
przez DODA
Witam,

Dziękuję Panie Piotrze za odpowiedź, ale chyba nie zrozumieliśmy się lub ja nie zrozumiałam odpowiedzi.
Mianowicie Pan wskazał mi wrzucać wszystko do jednej pozycji do tzw wora, jeśli ja ta będę robić to wg Pana sugestii, wówczas wydruk rejestru zakupu i sprzedaży będzie tylko w jednej pozycji.
Mnie interesuje wydruk rejestru sprzedaży i zakupu na wszystkie pozycje jakie mam, natomiast podsumowanie ma iść łączną kwotą do PKPiR.

Pozdrawiam

Re: KSIĘGOWANIE Z RS,RZ do PKPiR

PostWysłany: 13.03.2015 15:36
przez DODA
Dalej nic :( żadnej podpowiedzi

Re: KSIĘGOWANIE Z RS,RZ do PKPiR

PostWysłany: 15.03.2015 01:48
przez babaj
Myślę, że przydałaby się jakaś podstawa prawna. Ciekawe rozwiązanie, ale jednak wątpię w jego dopuszczalność. W RV mam zakup kosztów i materiałów handlowych, w kpir to będą różne kolumny, z RV taka informacja nie wynika.

Re: KSIĘGOWANIE Z RS,RZ do PKPiR

PostWysłany: 10.04.2015 09:42
przez Pio
Wyjaśniam.

Księga Dokumentów to zbiór wszystkich dokumentów.
Większość jest widoczna, ukrywane są pozycje zerowe.

Na bazie tego zbioru funkcjonują rozrachunki i księgowanie do FK.

Taka organizacja danych daje wiele możliwości:
1. dowolna forma działalności gospodarczej zmieniana w dowolnym momencie
2. możliwość jednoczesnego prowadzenia uproszczonej i pełnej rachunkowości
3. pełna kontrola rozrachunków z kontrahentami
4. wystawianie wezwań do zapłaty i not odsetkowych
5. kojarzenie transakcji finansowej z konkretnym dokumentem
6. księgowanie dokumentów magazynowych, not, itd. nie pochodzących z RV

Dlatego, nie zmienię tego, bo nie ma merytorycznego uzasadnienia wrzucania pozycji podsumowującej z RV.
Taka możliwość jest zaszłością historyczną z czasów, kiedy książki były papierowe.