Kpir i rozrachunki

Witam
Vatowca używam już ponad cztery lata, ale do tej pory jeszcze nie miałem problemu z pilnowaniem rozrachunków. Ostatnio jednak wzrosła mi ilość kontrahentów no i postanowiłem włączyć tą opcję na swojej bazie (to znaczy wyłączyć opcję "Bez rozrachunków" i włączyć terminarz i alerty ) . Niestety mam problem ze wszystkimi dokumentami wcześniej wprowadzonymi czyli z poprzednich lat, program krzyczy ciągle że to a tamto nie jest zapłacone.
Ale do sedna:
Czy jest możliwość rozpoczęcia prowadzenia Banku/Kasy bez zakładania nowej bazy? dodam że zmiany chciałem wprowadzić z początkiem roku to znaczy że poprzedni jest kompletnie zamknięty.
Dodatkowe pytanie nie związane już zbytnio z programem, czy prowadzenie rozrachunków, wprowadzanie wyciągów do programu skomplikuje mi jakoś podstawowe prowadzenie kpir? no czy aby przypadkiem nie powinienem tego zrobić wcześniej??
Vatowca używam już ponad cztery lata, ale do tej pory jeszcze nie miałem problemu z pilnowaniem rozrachunków. Ostatnio jednak wzrosła mi ilość kontrahentów no i postanowiłem włączyć tą opcję na swojej bazie (to znaczy wyłączyć opcję "Bez rozrachunków" i włączyć terminarz i alerty ) . Niestety mam problem ze wszystkimi dokumentami wcześniej wprowadzonymi czyli z poprzednich lat, program krzyczy ciągle że to a tamto nie jest zapłacone.
Ale do sedna:
Czy jest możliwość rozpoczęcia prowadzenia Banku/Kasy bez zakładania nowej bazy? dodam że zmiany chciałem wprowadzić z początkiem roku to znaczy że poprzedni jest kompletnie zamknięty.
Dodatkowe pytanie nie związane już zbytnio z programem, czy prowadzenie rozrachunków, wprowadzanie wyciągów do programu skomplikuje mi jakoś podstawowe prowadzenie kpir? no czy aby przypadkiem nie powinienem tego zrobić wcześniej??