Strona 1 z 1

Zaksięgowanie środka trwałego z dotacji otrzymanej z UP

PostWysłany: 02.10.2008 22:30
przez rob
Otrzymałem dotację z Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Dochód ten nie jest opodatkowany (odpowiednie wykładnie można znaleźć na stronie MF).
Niestety środek trwały zakupiony z dotacji nie podlega amortyzacji (czyli nie stanowi mojego kosztu), taka sama sytuacja występuje w przypadku tzw. wartości niematerialnych i prawnych (np. licencje na oprogramowanie). Natomiast co jest pocieszające zgodnie z wykładnią, VAT od wszystkich wydatków sfinansowanych z dotacji podlega odliczeniu na zasadach ogólnych.

Mój problem polega na tym, że na jednej fakturze posiadam oprócz środka trwałego inne pozycje i nie wiem w jaki sposób mógłbym rozdzielić te pozycje z faktury: na te, które mogę zaliczyć w koszty od tych, które odliczeniu nie podlegają (środek trwały, oprogramowanie).
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Robert

Re: Zaksięgowanie środka trwałego z dotacji otrzymanej z UP

PostWysłany: 03.10.2008 11:55
przez Pio
Dokumenty->Rejestry VAT->Zakup->dodajemy i wypełniamy->przechodzimy do stopki VAT (małe okienko na dole ekranu)

w stopce VAT, dodajemy nowe pozycje zgodnie z potrzebami (INS lub prawy mychy->Dodaj)

za to co ma zrobić z podatkiem i kosztem odpowiadają kategorie RV i KD

Re: Zaksięgowanie środka trwałego z dotacji otrzymanej z UP

PostWysłany: 08.10.2008 21:45
przez rob
Dzięki to naprawdę działa.
Robert