Zaksięgowanie środka trwałego z dotacji otrzymanej z UP

Otrzymałem dotację z Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Dochód ten nie jest opodatkowany (odpowiednie wykładnie można znaleźć na stronie MF).
Niestety środek trwały zakupiony z dotacji nie podlega amortyzacji (czyli nie stanowi mojego kosztu), taka sama sytuacja występuje w przypadku tzw. wartości niematerialnych i prawnych (np. licencje na oprogramowanie). Natomiast co jest pocieszające zgodnie z wykładnią, VAT od wszystkich wydatków sfinansowanych z dotacji podlega odliczeniu na zasadach ogólnych.
Mój problem polega na tym, że na jednej fakturze posiadam oprócz środka trwałego inne pozycje i nie wiem w jaki sposób mógłbym rozdzielić te pozycje z faktury: na te, które mogę zaliczyć w koszty od tych, które odliczeniu nie podlegają (środek trwały, oprogramowanie).
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Robert
Niestety środek trwały zakupiony z dotacji nie podlega amortyzacji (czyli nie stanowi mojego kosztu), taka sama sytuacja występuje w przypadku tzw. wartości niematerialnych i prawnych (np. licencje na oprogramowanie). Natomiast co jest pocieszające zgodnie z wykładnią, VAT od wszystkich wydatków sfinansowanych z dotacji podlega odliczeniu na zasadach ogólnych.
Mój problem polega na tym, że na jednej fakturze posiadam oprócz środka trwałego inne pozycje i nie wiem w jaki sposób mógłbym rozdzielić te pozycje z faktury: na te, które mogę zaliczyć w koszty od tych, które odliczeniu nie podlegają (środek trwały, oprogramowanie).
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Robert