Strona 1 z 1

Pierwsze kroki z Vatowcem

PostWysłany: 02.02.2010 18:16
przez maciejz
Witam

W związku z tym że próbuję wprowadzić vatowca do swojej firmy mam kilka pytań do starych wyjadaczy :-).

1. Czy i jak można ustawić automatyczny wybór magazynu na zamówieniu?
2. Jaki jest mechanizm przypisywania cen do produktów (czy dla każdego kontrahenta trzeba tworzyć oddzielny cennik?)?
3. Czy na wystawianej fakturze w specyfikacji istnieje możliwość wyboru między zdefiniowanymi cenami, czy też jedyną możliwością jest modyfikacja ręczna ceny?
4. Czy można ustawić domyślny typ dokumentu w Rejestrach VAT (np. na FA)?
5. Czy w oknie "Sprzedaż detaliczna" jest błąd? Kiedy tworze nowy wpis z wykorzystaniem zamówienia to pojawiają się ujemne wartości.
6.Do wpisów w sprzedaży detalicznej nie są generowane wzki (czy można to gdzieś ustawić?)
7. Nadruk paragonu ze "sprzedaży detalicznej" jest wadliwy czy istnieje gotowy poprawny nadruk czy też trzeba sobie go stworzyć samodzielnie (a może po prostu coś źle skonfigurowałem)?
8. Czy można uruchomić automatyczną numerację paragonów (tak jak w rejestrze VAT)?
9. W oknie sprzedaż detaliczna nie ma pustej pozycji (takiej jaka jest w rejestrze VAT) – zawsze jest wypełniana data z zaznaczonego wpisu. - czy można to zmienić poprzez konfigurację?
10. Moja firma ma dwa oddziały w jednym z nich faktury są wystawiane ręcznie posiadają numerację z innej serii – czy da się ten fakt odwzorować w vatowcu (czy w takim przypadku najlepiej dla wprowadzanych faktur z tego oddziału modyfikować nr wprowadzanej faktury sprzedażowej?)

Poza tym chciałem jeszcze napisać, że koncepcja programu bardzo mi się podoba i wg. mnie nie ma innego programu na rynku, który dorównywałby vatowcowi funkcjonalnością. Jedynym dość istotnym mankamentem jest brak szczegółowej instrukcji/dokumentacji programu. Gdyby coś takiego istniało to by była pełnia szczęścia :-).

Re: Pierwsze kroki z Vatowcem

PostWysłany: 03.02.2010 23:29
przez Pio
1. Czy i jak można ustawić automatyczny wybór magazynu na zamówieniu?


Nie ma potrzeby, bo jeśli nie wybrano magazynu, to import zamówienia odbywa się do bieżącego

2. Jaki jest mechanizm przypisywania cen do produktów (czy dla każdego kontrahenta trzeba tworzyć oddzielny cennik?)?


Nie, są tylko dwa mechanizmy ustalania ceny: dynamicznie i jeden z sześciu, ten drugi, to możliwość zdefiniowania 6 cenników

3. Czy na wystawianej fakturze w specyfikacji istnieje możliwość wyboru między zdefiniowanymi cenami, czy też jedyną możliwością jest modyfikacja ręczna ceny?


Można przypisać do kontrahenta 1 z 6 cenników lub wpisywać (pobiera domyślną cenę z katalogu) ręcznie.

4. Czy można ustawić domyślny typ dokumentu w Rejestrach VAT (np. na FA)?


Nie można, bo mogą być różne rodzaje, nie tylko faktury i zaraz o wyborze rodzaju uruchamia się automatyczna numeracja.

5. Czy w oknie "Sprzedaż detaliczna" jest błąd? Kiedy tworze nowy wpis z wykorzystaniem zamówienia to pojawiają się ujemne wartości.


Do sprawdzenia.

6.Do wpisów w sprzedaży detalicznej nie są generowane wzki (czy można to gdzieś ustawić?)


Po zaznaczeniu w kolumnie "V" dokument wpada do RV i dalej do GM.

7. Nadruk paragonu ze "sprzedaży detalicznej" jest wadliwy czy istnieje gotowy poprawny nadruk czy też trzeba sobie go stworzyć samodzielnie (a może po prostu coś źle skonfigurowałem)?


Proszę poszukać na forum, kiedyś był przesyłany.

8. Czy można uruchomić automatyczną numerację paragonów (tak jak w rejestrze VAT)?


Z definicji sprzedaż detaliczna czyta nr paragonu z drukarki fiskalnej.

9. W oknie sprzedaż detaliczna nie ma pustej pozycji (takiej jaka jest w rejestrze VAT) – zawsze jest wypełniana data z zaznaczonego wpisu. - czy można to zmienić poprzez konfigurację?


Po co ? W RV to podsumowanie vatu po stawkach i kategoriach, w KD po kategoriach, a w sprzedaży detalicznej ?

10. Moja firma ma dwa oddziały w jednym z nich faktury są wystawiane ręcznie posiadają numerację z innej serii – czy da się ten fakt odwzorować w vatowcu (czy w takim przypadku najlepiej dla wprowadzanych faktur z tego oddziału modyfikować nr wprowadzanej faktury sprzedażowej?)


Tak, wystarczy zastosować inny rodzaj dokumentu, np. FB, wszystkie zaczynające się od literki "F" to faktury, a od "K" - korekty,
każdy rodzaj dokumentu ma swoją numerację.

Re: Pierwsze kroki z Vatowcem

PostWysłany: 04.02.2010 12:37
przez maciejz
ad 1. Chodziło mi o zamówienia sprzedaży a nie zakupu. Magazyn sam się nie dopisuje gdy dokonuję powiązania faktury z zamówieniem. Dodatkowo co zrozumiałe w takim przypadku nie tworzy się wz-ka
ad 2. No i ten mechanizm jakoś mi nie działa. W katalogu towarów ustalam ceny sprzedaży, w cenniku wybieram nr cennika i kontrahenta, a na fakturę pobierana jest cena ustalana dynamicznie.
ad 9. Prawda nie ma po czym podsumowywać. Tylko to powoduje problematyczną sytuację gdy się chce wystawić nowy paragon. Zawsze trzeba zmieniać datę i modyfikować kontrahenta, bo domyślnie te wartości w nowo dodanej linii sprzedaży detalicznej mają tą samą wartość jak w ostatnio zaznaczonej.

I jeszcze jedno pytanie.
Czy istnieje możliwość sumowania wagi towarów dodanych do zamówienia sprzedaży? Jeśli tak to jak należy to skonfigurować.

Pozdrawiam
Maciek

Re: Pierwsze kroki z Vatowcem

PostWysłany: 21.02.2010 23:36
przez Pio
ad.1 - nowa stała "Zamówienia/import -domyślny kod magazynu" - dogrywka rano
ad.2 - zamówienia również obsługują numery cen przypisane do kontrahentów
ad.9 - numery paragonów są odczytywane z drukarki fiskalnej

ad.waga, będzie nowa kolumna w katalogu, jeszcze nie wiem jak to będzie działało, muszę to wytestować

Waga towaru w specyfikacji

PostWysłany: 09.08.2013 18:26
przez edi67
Pio napisał(a):

ad.waga, będzie nowa kolumna w katalogu, jeszcze nie wiem jak to będzie działało, muszę to wytestować



Coś słychać o dodaniu kolumny z Wagą towaru do specyfikacji?
W sumie opcja by się przydała do przeliczania całkowitej wagi faktury/zamówienia itp.

Re: Pierwsze kroki z Vatowcem

PostWysłany: 27.12.2013 18:47
przez morek
Jako że jest to temat o zachęcającym tytule to tutaj napiszę swoje uwagi:

Moje doświadczenia z Vatowcem rozpoczęły się gdyż sam chciałem prowadzić swoją księgowość ze względu na cięcie kosztów na początku działalności a operacji księgowych miałem niezmiernie mało. Moje wnioski są następujące:

Nie jestem płatnikiem Vat i moja działalność na początku opierała się głównie na księgowaniu kosztów i faktur zatem korzystałem jedynie z Księgi Dokumentów:
Wstawianie do księgo dokumentów zarówno własnych jak i otrzymanych faktur wykonuje się w oknie księgi dokumentów. Podczas rejestrowania kosztów istotne jest aby kwotę wpisać z minusem(jest to bardzo istotne a zajeło mi długo zanim dogrzebałem się do tego faktu) zaś własne faktury normalnie z plusem. Kontrahentów można dodawać na bieżącą do każdgo dokumentu przez dwuklik w polu kontrahent.
Wystarczy drukować księgę dokumentów na koniec miesiąca i mamy gotowe KPiR.
Czasamiu drukują się puste pozycje a wynikają z tworzonych pustych dokumentów w rejestrach VAT. Wystarczy je usunąć i mamy czysto:)

Z tego miejsca dziękuję bardzo za program i wykonania oraz duże wsparcie bo jest on niezwykle pomocny i bez niego konieczne pewnie by było zatrudnianie księgowej lub płatnych programów.

Re: Pierwsze kroki z Vatowcem

PostWysłany: 03.04.2014 23:30
przez newbie
Zacząłem niedawno prowadzić działalność gospodarczą i jako program do prowadzenia KPiR i wystawiania rachunków wybrałem właśnie VATowca. Niestety wiedza na temat księgowości jest niewielka (żeby nie powiedzieć żadna) jednak lubię wyzwania i z uporem maniaka chciałbym się nauczyć obsługi VATowca. Dwa dni spędziłem na testowaniu miliona opcji i ustawień, ale nadal mam całkowicie początkowe pytania.

Jako Osoba fizyczna wykonująca działalność gospodarczą, nievatowiec, jak już wyczytałem z forum - wszystkie rachunki wystawiam w księdze dokumentów poprzez oznaczenie RD -> RA.
Jak natomiast wprowadzam rachunki/faktury kosztowe? Faktura VAT przez rejestry VAT? A rachunek kosztowy też przez księgę dokumentów? (Jeśli tak, to z jakim oznaczeniem RD?).

Edit: OK, czwarty dzień zabawy z programem i coraz bardziej rozumiem zasadę działania ;) W KD po dodaniu specyfikacji towatu/usług w kolumnie "kwota" albo dodaję minus albo nie i wtedy po sumowaniu zalicza mi jako sprzedaż albo jako koszt (głównie brak kliknięcia "sumowanie" mnie dezorientowało), a oznaczenie jest odgórne RA dla rachunków (nie ważne czy kosztowych czy sprzedażowych) i FA dla faktur kosztowych... eureka :D

P.S. Pomocne okazuje się czytanie forum od najstarszego tematu do najnowszego.