Strona 1 z 1
kilometrówka

Wysłany:
21.04.2008 11:26
przez ABAC
Witam,
chcę poruszyć temat kosztów używania prywatnego samochodu osobowego do działalności gospodarczej w PKPiR dla właściciela VAT-owca - firmy jednoosobowej.
Do rejestru VAT wpisujemy faktury stanowiące koszty używania samochodu ale przecież są te które podlegają odliczeniu oraz te za benzynę których nie odliczamy a także nie VAT-owskie dokumenty jak polisy ubezpieczeniowe. Jak to pogodzić ewidencji PKPiR i w kilometróce

. Czy jest jakiś patent na proste zapisy "trzy w jednym ":?: .
Re: kilometrówka

Wysłany:
21.04.2008 12:13
przez Pio
menu Dokumenty->Pojazdy
w górnej tabelce papiery, a w dolnej trasy i co ważne, koszt wyliczony na podstawie przebiegu (dolna tabelka) ogranicza koszty udokumentowane
Re: kilometrówka

Wysłany:
23.10.2008 11:28
przez rob
Jest pewien problem bo koszty związane z zakupem paliwa wrzucają się do KPiR w całości a zdarza się, że nie udaje się "wyjeździć" całego przysługującego limitu. Czyli faktycznie powinna być przepisywana kwota faktycznie poniesionych kosztów. Poza tym pozycja dotycząca kosztów związanych z zakupem paliwa (eksploatacja samochodu prywatnego do celów związanych z działalnością gospodarczą) zapisuje się z numerem faktury jeżeli było kilka zapisów związanych z zakupem paliwa to pojawia się tyleż wpisów. Księgowa poinformowała mnie że powinienem wpisywać po pierwsze faktycznie poniesione koszty (wynikające z ewidencji przebiegu) a nie z faktury oraz że kwota ta powinna być wpisana np. jako DW. Jak to ugryźć coby automat zachowywał się poprawnie?
PS. Proszę o wyrozumiałość, że zasypuję co chwile pytaniami. Wiem, że oprogramowanie jest potężnym narzędziem, które jest na tyle uniwersalne, że obsługuje potrzeby prawie każdej firmy. Ja po prostu staram się dostosować je na potrzeby mojej niewielkiej działalności gospodarczej, w której nie wykorzystam wszystkich funkcji oferowanych przez program.
Pozdrawiam
Robert
Re: kilometrówka

Wysłany:
23.10.2008 16:41
przez Pio
1. Kilometrówka działa w skali roku i zgodnie z tą zasadą dokumenty, których nie można rozliczyć (zaliczyć w koszty) są przenoszone do okresu następnego
2. Program rozlicza pozycje w całości, jak brakuje km, to przenosi i już, nie bawi się z nimi.
3. Są przenoszone wszystkie dokumenty zakwalifikowane do kosztów ponieważ TO NIE JEST PAPIEROWA KSIĄŻECZKA tylko dosyć rozbudowany system obsługujący również rozrachunki.
i ostatni punkt, bardzo ważny.
Program pracuje w firmach i instytucjach od 1995 (początkowo pod DOS) i przeszedł setki kontroli. Powoływanie się na księgową już mnie po prostu męczy.
Jeśli ktoś prowadzi kilometrówkę "na boku", to może sobie wrzucać DW, a jak systemie zintegrowanym, to po co ?
Przyjmijmy zasadę, żeby już nie tłuc rozbieżności KSIĘGOWA - VATOWIEC:
Przepis - paragraf (a nie zachciewajki) na forum i pomyślimy wspólnie co z tym zrobić. OK ?