Zapłacono - wydruk faktury

Kiedyś się już tego czepiałem, jeśli można powrócę do tematu nadruku informacji o zapłacie na fakturze.
Stara dyskusja jest tu: http://groups.google.pl/group/vatowiec/ ... 2e9b93a3d9
Mamy (stosunkowo często) następujące sytuacje:
1) 1.03.2009 - wystawiam fakturę proforma na 1000 zł
2) 5.03.2009 - klient wpłaca przelewem zaliczkę 300 zł
3) 5.03.2009 - wystawiam fakturę VAT, wprowadzam wpłatę klienta na 300 zł.
4) 8.03.2009 - klient wpłaca przelewem kolejną zaliczkę 300 zł
4) 12.03.2009 - klient dopłaca przelewem pozostałą część. Wysyłamy towar z fakturą VAT.
Na fakturze VAT (z 5.03.2009) napisane jest Zapłacono przelewem 300 zł, pozostaje do zapłaty 700 zł.
W tym przypadku klient płacze i chce, żeby mu wydrukować fakturę, żeby:
a) było napisane Zapłacono przelewem 1000 zł (bo już przecież wszystko zapłacił)
b) nie było nic napisane.
Mamy sporo klientów korzystających z wsparcia UP. Zgodnie z regulaminem przyznawania środków na fakturze, którą od nas otrzymują MUSI BYĆ napisane "Zapłacono gotówką/przelewem" i jeśli podajemy kwotę, to MUSI to być pełna kwota faktury.
W każdym innym przypadku podanie o wypłatę środków jest odrzucane przez UP (błąd formalny na fakturze).
Teraz ten biedny klient z przykładu wyżej w ogóle nie może złożyć naszej faktury do UP.
W przypadku, gdy tak jak my otrzymuje wyciągi bankowe zbiorczo na koniec miesiąca (za marzec dostanie w połowie kwietnia) nie może nawet w żaden inny sposób wykazać, że zapłacił za fakturę. Ja też nie mogę mu wydrukować żadnego KP z modułu Bank.
Jesteśmy w kropce.
Bardzo często klienci wpłacają zaliczki (bywa, że w kilku częściach) przed odbiorem towaru.
U nowych klientów od razu pojawiają się pretensje, że przecież wpłacili więcej, gdy otrzymują fakturę na której widnieje tylko 1 wpłata.
Dlatego proszę o rozważenie wprowadzenia zmiany, by na wydruku faktury wartość "Zapłacono przelewem/gotówką" uwzględniała wszystkie wprowadzone wpłaty w Kasie i Banku na dzień WYDRUKU faktury.
Czyli na wydruku faktury z 6.03 widniałaby kwota 600 zł, a 11.03 już 1000 zł.
[quote=Pio]W/g mnie faktura nie spełnia roli KP ani wyciągu bankowego. [/quote]
ok. Tylko tego nie da się wytłumaczyć np. osobom biorącym dotację na utworzenie miejsca pracy lub paniom w większości UP, które te dotacje rozliczają.
Oczywiście trafia do mnie argument, drukując 12.03 fakturę z 5.03.2009 trochę naciągamy, że wpłacono 1000 zł.
Jednak chyba nie ma żadnego obowiązku, by być tutaj przesadnie chronologicznym i trzymać się ściśle dat.
Ta część ma przecież pełnić rolę informacyjną i pomagać klientowi i nam w zorientowaniu się co do dokonanych wpłat, a nie wprowadzać dezinformację.
Wydaje mi się, że większą wartością będzie pełna informacja nt. wpłat, niż zachowanie chronologii i porządnictwa, które w tym przypadku służy wyłącznie chronologii i porządnictwu. Chyba, że jest w tym jakiś sens, którego po prostu jeszcze nie odkryłem..
Jako wyjście pośrednie można byłoby kombinować z datami - czyli podawać datę wydruku faktury lub daty kolejnych wpływów w formie tabelki..
Tyle, że takie rozwiązanie wydaje mi się zbędą katorgą.
ok,
pozdrówka.
Stara dyskusja jest tu: http://groups.google.pl/group/vatowiec/ ... 2e9b93a3d9
Mamy (stosunkowo często) następujące sytuacje:
1) 1.03.2009 - wystawiam fakturę proforma na 1000 zł
2) 5.03.2009 - klient wpłaca przelewem zaliczkę 300 zł
3) 5.03.2009 - wystawiam fakturę VAT, wprowadzam wpłatę klienta na 300 zł.
4) 8.03.2009 - klient wpłaca przelewem kolejną zaliczkę 300 zł
4) 12.03.2009 - klient dopłaca przelewem pozostałą część. Wysyłamy towar z fakturą VAT.
Na fakturze VAT (z 5.03.2009) napisane jest Zapłacono przelewem 300 zł, pozostaje do zapłaty 700 zł.
W tym przypadku klient płacze i chce, żeby mu wydrukować fakturę, żeby:
a) było napisane Zapłacono przelewem 1000 zł (bo już przecież wszystko zapłacił)
b) nie było nic napisane.
Mamy sporo klientów korzystających z wsparcia UP. Zgodnie z regulaminem przyznawania środków na fakturze, którą od nas otrzymują MUSI BYĆ napisane "Zapłacono gotówką/przelewem" i jeśli podajemy kwotę, to MUSI to być pełna kwota faktury.
W każdym innym przypadku podanie o wypłatę środków jest odrzucane przez UP (błąd formalny na fakturze).
Teraz ten biedny klient z przykładu wyżej w ogóle nie może złożyć naszej faktury do UP.
W przypadku, gdy tak jak my otrzymuje wyciągi bankowe zbiorczo na koniec miesiąca (za marzec dostanie w połowie kwietnia) nie może nawet w żaden inny sposób wykazać, że zapłacił za fakturę. Ja też nie mogę mu wydrukować żadnego KP z modułu Bank.
Jesteśmy w kropce.
Bardzo często klienci wpłacają zaliczki (bywa, że w kilku częściach) przed odbiorem towaru.
U nowych klientów od razu pojawiają się pretensje, że przecież wpłacili więcej, gdy otrzymują fakturę na której widnieje tylko 1 wpłata.
Dlatego proszę o rozważenie wprowadzenia zmiany, by na wydruku faktury wartość "Zapłacono przelewem/gotówką" uwzględniała wszystkie wprowadzone wpłaty w Kasie i Banku na dzień WYDRUKU faktury.
Czyli na wydruku faktury z 6.03 widniałaby kwota 600 zł, a 11.03 już 1000 zł.
[quote=Pio]W/g mnie faktura nie spełnia roli KP ani wyciągu bankowego. [/quote]
ok. Tylko tego nie da się wytłumaczyć np. osobom biorącym dotację na utworzenie miejsca pracy lub paniom w większości UP, które te dotacje rozliczają.
Oczywiście trafia do mnie argument, drukując 12.03 fakturę z 5.03.2009 trochę naciągamy, że wpłacono 1000 zł.
Jednak chyba nie ma żadnego obowiązku, by być tutaj przesadnie chronologicznym i trzymać się ściśle dat.
Ta część ma przecież pełnić rolę informacyjną i pomagać klientowi i nam w zorientowaniu się co do dokonanych wpłat, a nie wprowadzać dezinformację.
Wydaje mi się, że większą wartością będzie pełna informacja nt. wpłat, niż zachowanie chronologii i porządnictwa, które w tym przypadku służy wyłącznie chronologii i porządnictwu. Chyba, że jest w tym jakiś sens, którego po prostu jeszcze nie odkryłem..
Jako wyjście pośrednie można byłoby kombinować z datami - czyli podawać datę wydruku faktury lub daty kolejnych wpływów w formie tabelki..
Tyle, że takie rozwiązanie wydaje mi się zbędą katorgą.
ok,
pozdrówka.