faktury elektroniczne

faktury elektroniczne

Postprzez kris6112 » 16.10.2013 17:28

Czy jest ewentualnie czy będzie możliwość wysyłania do kontrahentów faktur w takiej formie ?

Czyli coś na wzór tych z telefoni czy UPC
kris6112
 
Postów: 220
Dołączył: 18.03.2008 10:52

Re: faktury elektroniczne

Postprzez edi67 » 18.10.2013 10:28

kris6112 napisał(a):Czy jest ewentualnie czy będzie możliwość wysyłania do kontrahentów faktur w takiej formie ?

Czyli coś na wzór tych z telefoni czy UPC


Kris,
Kto wie, jak wygląda faktura z UPC?

Faktury elektroniczne (plik XML?) możesz sobie zrobić.
Nie ma żadnego odgórnie i ogólnie obowiązującego formatu i patrząc na historię, jeszcze długo nie będzie.

Myślę, że można byłoby wprowadzić u nas jakąś szerzej stosowaną definicje XML faktur i przynajmniej pomiędzy Vatowcami będzie się można wymieniać fakturami...?
Z tych najbardziej popularnych i mających szanse na odgórne wprowadzenie w UE, to pewnie UBL (http://ubl.xml.org/)
Serdeczne pozdrowienia :)
Edward.


Poszukujesz pomocy - zajrzyj na http://vatowiec.wikia.com/
Pomóż od nowa napisać Społeczną Instrukcję Vatowca

W wolnych chwilach przenoszę starą wersję wiki, pomóź, jeśli masz ochotę...
edi67
 
Postów: 850
Dołączył: 18.12.2007 22:22

Re: faktury elektroniczne

Postprzez edi67 » 18.10.2013 12:09

Przebije w ogóle w UE (właśnie oddalają to o conajmniej 2 lata), czy pojawi w Vatowcu (co można zacząć wprowadzać od ręki..)?
Serdeczne pozdrowienia :)
Edward.


Poszukujesz pomocy - zajrzyj na http://vatowiec.wikia.com/
Pomóż od nowa napisać Społeczną Instrukcję Vatowca

W wolnych chwilach przenoszę starą wersję wiki, pomóź, jeśli masz ochotę...
edi67
 
Postów: 850
Dołączył: 18.12.2007 22:22

Re: faktury elektroniczne

Postprzez Pio » 26.10.2013 16:57

Problem standardu istnieje od zawsze, dlatego XMLe vaciaka są w miarę gumowe.
W definicjach są pewne szablony, ale wysłanie gotowego pliku nie skończy się sukcesem importu u kontrahenta o ile nie ma vaciaka :)
Awatar użytkownika
Pio
 
Postów: 2551
Dołączył: 16.12.2007 15:06
Lokalizacja: Szczecin - Przecław

Re: faktury elektroniczne

Postprzez kris6112 » 27.10.2013 14:32

Może zatem coś takiego....PDFCreatorhttp://sourceforge.net/projects/pdfcreator/files/PDFCreator/PDFCreator%200.9.6/PDFCreator-0_9_6_setup.exe/download?use_mirror=switch&modtime=1222366205&big_mirror=0
+ https://secure.echosign.com/ chyba pieć szt dokumentow w wersji free+5szt za inegrację z twitterem /sam więcej faktur na m-c nie produkuję wię mogło by być.
Jednak gdy plik jest duży to już płatne jest takie cóś: https://www.acrobat.com/sendnow/en/pric ... ngid=KABAE


Tylko aby dla uproszczenia dodać ikonkę obok tej drukuj albo w polu drukuj opcja PDFCreator bo teraz to trzeba podmieniać drukarkie na PDFCreator

a korzystają z tego rozwiązania np :
[quote][System komputerowy THeDokument firmy służy do masowej dystrybucji dokumentów
podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym i jest zgodny z:
– Ustawą z dnia 22 sierpnia 2001 roku o podpisie elektronicznym (Dz.U. 2001 nr 130 poz. 1450),
– Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania
faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub
organowi kontroli skarbowej tych faktur ( Dz. U. Nr 133, poz. 1119 )
Choć wyżej przytoczone akty prawne obowiązują w Polsce od dawna, do tej pory stopień wykorzystania
podpisu elektronicznego był znikomy. Jednak od lipca 2009r. jedynym prawnie obowiązującym sposobem
podpisywania deklaracji ZUS jest tzw. kwalifikowany podpis elektroniczny. Oznacza to, że wszystkie firmy
zatrudniające powyżej 5 pracowników muszą używać taki właśnie podpis. Oznacza to jednocześnie większą
możliwość wykorzystania już posiadanego podpisu, także do innych celów - np. podpisywania deklaracji RMUA
dla wszystkich pracowników.
Jednak samo posiadanie podpisu elektronicznego nie wystarcza do jego praktycznego wykorzystywania.
Wprawdzie można się nim posłużyć do podpisywania pojedynczych dokumentów, jednak w przypadku
podpisywania dużej ilości dokumentów elektronicznych pojawia się problem stricte organizacyjny. I tak na
przykład: dokument jest podpisany, ale nie wiadomo do kogo (na jaki adres mailowy) należy go wysłać, adres
mailowy jest wpisany na fakturze, ale jak wysłać mailem dużą ilość dokumentów do konkretnych odbiorców ?
Do tej pory jedynym rozwiązaniem był zakup usługi, która przystosowuje posiadane już oprogramowanie
(np. księgowe) do wymogów podpisu elektronicznego. Wdrożenie takiego rozwiązania pochłaniało miesiące
pracy konsultantów, angażowało wielu pracowników, a przez to jego koszty były bardzo wysokie (dziesiątki
tysięcy złotych). Taka inwestycja zwraca się dopiero po kilku lub kilkunastu latach !!
THSoft proponuje odmienne podejście do tego problemu. Oddajemy Państwu system informatyczny,
który może być wdrożony w ciągu zaledwie kilku godzin i nie wymaga żadnych zmian w posiadanym już
oprogramowaniu. Dokumenty wytworzone przez nasz system są zawsze wierną kopią dokumentów papierowych,
a codzienne używanie systemu sprowadza się do kilku kliknięć myszką. Wszystkie koszty zakupu, wdrożenia
oraz używania systemu zwracają się po zaledwie kilku miesiącach !!!/quote]
kris6112
 
Postów: 220
Dołączył: 18.03.2008 10:52

Re: faktury elektroniczne

Postprzez edi67 » 27.10.2013 19:10

Kriss,.... aaaa.. nie doczytałem.
Tylko jak chcesz rzeczywiście wysyłać kontrahentom faktury elektroniczne, to doczytaj jakie obowiązki będą na Tobie ciążyć i czy rzeczywiście dla x swoich kontrahentów chcesz je spełniać.

jakoś tak przyjąłem na początku, że chcesz po prostu dołączać wersję xml do wystawianych przez siebie faktur.
Serdeczne pozdrowienia :)
Edward.


Poszukujesz pomocy - zajrzyj na http://vatowiec.wikia.com/
Pomóż od nowa napisać Społeczną Instrukcję Vatowca

W wolnych chwilach przenoszę starą wersję wiki, pomóź, jeśli masz ochotę...
edi67
 
Postów: 850
Dołączył: 18.12.2007 22:22

Re: faktury elektroniczne

Postprzez Pio » 27.10.2013 21:18

No właśnie, dochodzimy do sedna, są następujące warianty:

1. pdf/jpg - bez podpisu elektronicznego
2. pdf/jpg - z podpisem ele.
3. plik wymiany np. xml, klr, txt, xls, ... bez podpisu
4. j.w. z podpisem ele.

punkty 1 i 3 nie wymagają zakupu podpisu i po prostu są realizowane w praktyce z tym, że punkt 3 wymaga pewnych uzgodnień/standaryzacji
punkty 2 i 4 są do zrobienia bez większych problemów, ale wymagają pewnych działań przez obu kontrahentów związanych z podpisem elektronicznym
Awatar użytkownika
Pio
 
Postów: 2551
Dołączył: 16.12.2007 15:06
Lokalizacja: Szczecin - Przecław

Re: faktury elektroniczne

Postprzez kris6112 » 28.10.2013 17:13

edi67 napisał(a):Kriss,.... aaaa.. nie doczytałem.
Tylko jak chcesz rzeczywiście wysyłać kontrahentom faktury elektroniczne, to doczytaj jakie obowiązki będą na Tobie ciążyć i czy rzeczywiście dla x swoich kontrahentów chcesz je spełniać.

jakoś tak przyjąłem na początku, że chcesz po prostu dołączać wersję xml do wystawianych przez siebie faktur.



Wszystko wynikło z tego ,że miałem podrzucić fakturę 24km od mojego miasta i pani rzekła przez telefon no po co wyślij pan skan i jush tak też zrobiłem .
Za jakiś czas inna firma tym razem większa do której wpada co dzień kilkadziesiąt faktur i mająca rozbudowaną "poważną" księgowość już na to nie poszła oczekiwali oryginału (choć jak wiemy napis oryginał/kopia jak już być nie musi ale wg nich da się odróżnić oryginał wydrukowany u mnie od "oryginału" wydrukowanego u nich....) albo faktury elektronicznej i tutaj rzeczywiście odpuściłem sobie sprawdzanie co i jak w rozporządzeniach tylko po skrócie rzuciłem temat kiedyś tu z lekka drążony. Efekt ; ) jest taki ,że teraz wszyscy będą się śmiać z niewiedzy mojej i że jestem leń ale co mi tam. Jest jakaś dyskusja zatem coś się dowiem/y. Jeżeli uwarunkowań jest dużo za dużo to jasne ,że sobie odpuszczę i nie ma tematu. Przykład tego rozwiązania podałem na górze i na ich cennik nie patrzyłem. Co do Adobe to myślałem o tych dozwolonych opcjach free z ograniczeniem np do 10 podpisów.
Ostatnio edytowany przez kris6112 28.10.2013 17:22, edytowano w sumie 2 razy
kris6112
 
Postów: 220
Dołączył: 18.03.2008 10:52

Re: faktury elektroniczne

Postprzez kris6112 » 28.10.2013 17:16

Pio napisał(a):No właśnie, dochodzimy do sedna, są następujące warianty:

1. pdf/jpg - bez podpisu elektronicznego
2. pdf/jpg - z podpisem ele.
3. plik wymiany np. xml, klr, txt, xls, ... bez podpisu
4. j.w. z podpisem ele.

punkty 1 i 3 nie wymagają zakupu podpisu i po prostu są realizowane w praktyce z tym, że punkt 3 wymaga pewnych uzgodnień/standaryzacji
punkty 2 i 4 są do zrobienia bez większych problemów, ale wymagają pewnych działań przez obu kontrahentów związanych z podpisem elektronicznym



Czyli wpierw trzeba wybadać co akceptuje kontrahent czyli co jest w stanie odczytać lub wydrukować?
kris6112
 
Postów: 220
Dołączył: 18.03.2008 10:52

Re: faktury elektroniczne

Postprzez edi67 » 28.10.2013 17:54

kris6112 napisał(a):

Czyli wpierw trzeba wybadać co akceptuje kontrahent czyli co jest w stanie odczytać lub wydrukować?


Ba..
Od tego wypadałoby zacząć.

Wprowadzania faktur elektronicznych przy obecnych wymaganiach (choć i tak są mniejsze) mnie się nie chce.

Wydruk faktur do PDF można zrobić bez problemu.

Otwarta pozostaje kwestia zrobienia pliku wymiany (najlepiej xml), który można byłoby podsyłać innym w celu ułatwienia wymiany danych. Jak coś takiego (możliwość eksportu/importu) faktur z xml pojawi się w Vatowcu, to może inni też podchwycą i wprowadzą.
Serdeczne pozdrowienia :)
Edward.


Poszukujesz pomocy - zajrzyj na http://vatowiec.wikia.com/
Pomóż od nowa napisać Społeczną Instrukcję Vatowca

W wolnych chwilach przenoszę starą wersję wiki, pomóź, jeśli masz ochotę...
edi67
 
Postów: 850
Dołączył: 18.12.2007 22:22


Powróć do Fakturowanie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 21 gości

cron