przez gosiaczek37 » 26.07.2013 17:44
Może na konkretnym przykładzie jeszcze raz spróbuje wytłumaczyć o co mi chodzi. Mam fakturę od kontrahenta (dostawca) XXX do którego mam podpięte konto rozrachunkowe 210-001, którą księguję w Księdze Dokumentów na 210-001 po Ma i na "4" po Wn:
Wn 210-001 Ma
----------------------
............599 zł
Wn... "4".... Ma
----------------------
599 zł
W planie kont na 210-001 mam saldo po stronie Ma wynoszące 599 zł.
Teraz wchodzę do Bank/Kasa/Kompensaty żeby zaksięgować WB lub RK. Niech będzie RK, bo o tym było od początku. W dolnej tabelce dodaję nową pozycję, klikam myszką w kolumnę "Dokument" i wyskakują mi wszystkie nierozliczone dokumenty, w tym faktura od XXX. Wybieram odpowiednią fakturę i reszta pól w RK (opis, przychów, rozchód, kontrahent .... ) wypełnia się już automatycznie. Następnie wchodzę do plan kont i nadal na kocie 210-001 mam tylko jeden zapis po stronie Ma 599 zł. Czyli tak, jakby faktura nie została zapłacona. Skoro kojarzę pozycję z RK z odpowiednim dokumentem, to myślałam, że już automatycznie będzie widniał zapis w planie kont (a nie widnieje więc wpisując RK muszę za znowu wejść do FK i zaksięgować kwiotę 599 zł na 210-001 po stronie Wn i na koncie kasy po stronie Ma). Rozumiem że nie da się tego uniknąć?
Pozdrawiam
g