Strona 1 z 1
		
			
				Raport Kasowy
				
Wysłany: 
23.07.2013 21:13 
				przez gosiaczek37
				Mam pytanie związane z Raportem Kasowym. 
Najpierw wpisałam wszystkie faktury w księdze dokumentów (na konto rozrachunkowe 210- i kosztowe 4-), następnie wpisując Raport Kasowy kojarzyłam poszczególne pozycje z raportu z dokumentami z KD. Podglądając plan kont dla poszczególnych kontrahentów widzę tylko zapisy z KD, z Raportu Kasowego już nie. Mimo, że faktury są zapłacone saldo konta nie jest wyzerowane.  
W górnej tabelce Kasy jako kontahenta mam ustawioną Kasę. Co jest nie tak? Czy wszystkie pozycje z RK muszę jeszcze raz wpoisywać do FK, mimo kojarzenia poszczególnych pozycji z raportu z odpowiednimi fakturami??? 
Pozdrawiam
g
			 
			
		
			
				Re: Raport Kasowy
				
Wysłany: 
24.07.2013 12:43 
				przez lenistwo
				Tak, jeszcze raz wpisujesz do FK na raporcie kasowym (konta rozrachunkowe i kasa)
			 
			
		
			
				Re: Raport Kasowy
				
Wysłany: 
24.07.2013 19:23 
				przez gosiaczek37
				Nie można jakoś tego poustawiać, żeby nie trzeba było wpisywać wszystkiego dwa razy do FK?
			 
			
		
			
				Re: Raport Kasowy
				
Wysłany: 
26.07.2013 06:29 
				przez Pio
				Nie zgadzam się z tym "wszystkiego dwa razy do FK", bo przecież jedno księgowanie dotyczy transakcji/usługi/sprzedaży/....
a drugie zapłaty, czyli zupełnie różne światy w sensie podatkowym.
Niemniej z wykorzystaniem automatycznych dekretów można zautomatyzować w jednym księgowaniu,
np. tylko w Księdze Dokumentów, bo skoro idzie się na takie uproszczenia, to księgowanie w banku jest chyba zbędne
i odwrotnie, można wrzucać tylko do Banku darując sobie Księgę Dokumentów.
Ja bym jednak tego nie robił.
			 
			
		
			
				Re: Raport Kasowy
				
Wysłany: 
26.07.2013 17:44 
				przez gosiaczek37
				Może na konkretnym przykładzie jeszcze raz spróbuje wytłumaczyć o co mi chodzi. Mam fakturę od kontrahenta (dostawca) XXX do którego mam podpięte konto rozrachunkowe 210-001, którą księguję w Księdze Dokumentów na 210-001 po Ma i na "4" po Wn:
 Wn 210-001  Ma 
----------------------
............599 zł
Wn... "4".... Ma
----------------------
 599 zł
            
W planie kont na 210-001 mam saldo po stronie Ma wynoszące 599 zł.
Teraz wchodzę do Bank/Kasa/Kompensaty żeby zaksięgować WB lub RK. Niech będzie RK, bo o tym było od początku. W dolnej tabelce dodaję nową pozycję, klikam myszką w kolumnę "Dokument" i wyskakują mi wszystkie nierozliczone dokumenty, w tym faktura od XXX. Wybieram odpowiednią fakturę i reszta pól w RK (opis, przychów, rozchód, kontrahent .... ) wypełnia się już automatycznie. Następnie wchodzę do plan kont i nadal na kocie 210-001 mam tylko jeden zapis po stronie Ma 599 zł. Czyli tak, jakby faktura nie została zapłacona. Skoro kojarzę pozycję z RK z odpowiednim dokumentem, to myślałam, że już automatycznie będzie widniał zapis w planie kont (a nie widnieje więc wpisując RK muszę za znowu wejść do FK i zaksięgować kwiotę 599 zł na 210-001 po stronie Wn i na koncie kasy po stronie Ma).  Rozumiem że nie da się tego uniknąć?
Pozdrawiam
g
			 
			
		
			
				Re: Raport Kasowy
				
Wysłany: 
26.07.2013 20:07 
				przez Pio
				Proszę w banku sprawdzić co jest pod guzikiem FK.
			 
			
		
			
				Re: Raport Kasowy
				
Wysłany: 
01.08.2013 18:22 
				przez gosiaczek37
				Właśnie pod FK nic nie ma, dopóki wszystkiego jeszcze raz nie wpiszę ;(
			 
			
		
			
				Re: Raport Kasowy
				
Wysłany: 
01.08.2013 19:03 
				przez Pio
				O ile to możliwe, to proszę o wykonanie System->Archiwizacja
i podesłanie pliku zip z katalogu ARCHIWUM (często jest na dysku C:)
Plik nazywa się identycznie jak założona baza firmy.
Proszę podesłać ten plik na adres 
p@vatowiec.pl, zobaczę dane.