Strona 1 z 1

Ewidencja uproszczona

PostWysłany: 19.01.2016 00:06
przez Ola Anna
Pytanie do Admina: czy przewidziane jest dostosowanie VAT-owca do stosowania przez organizacje pozarządowe, które zdecydują się na stosowanie uproszczonej ewidencji? Poniżej treść rozporządzenia, które określa warunki jej prowadzenia.http://www.mf.gov.pl/documents/766655/3202638/Rozp-MF-2015-2178-uproszczona-ewidencja.pdf Jest to rozporządzenie do Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (art. 10a).

Re: Ewidencja uproszczona

PostWysłany: 26.01.2016 13:28
przez goldark
Trzeba dostosować plan kont na takie minimum wymagań, czyli zlikwidować te które są zbędne, a zostawić potrzebne.

Re: Ewidencja uproszczona

PostWysłany: 09.02.2016 18:50
przez Ola Anna
Ale prowadzenie ewidencji uproszczonej jest podobne bardziej do księgi przychodów i rozchodów, a nie kont księgowych. Nie chodzi mi o uproszczone sprawozdanie dla jednostek mikro.

Re: Ewidencja uproszczona

PostWysłany: 10.02.2016 07:50
przez goldark
Ola Anna napisał(a):Ale prowadzenie ewidencji uproszczonej jest podobne bardziej do księgi przychodów i rozchodów, a nie kont księgowych. Nie chodzi mi o uproszczone sprawozdanie dla jednostek mikro.

Nie musisz przecież stosować rozbudowanego planu kont. Wszelkie operacje można ewidencjonować spod kasy, banku dekretując je zgodnie z niezbędnym minimum potrzebnym do uproszczonej sprawozdawczości. To od Ciebie zależy jakie informacje są potrzebne z ewidencji, żeby spełnić wymogi i oczekiwania swoje i te na zewnątrz.