przez goldark » 26.01.2016 07:31
Ja prowadzę. Zmodyfikowałem plan kont jaki się zainstalował. Faktury obce można wprowadzać z Księgi Dokumentów, albo z rejestru zakupu VAT np. ze stawką ZW wtedy netto=brutto. Raporty bankowe, kasowe wg wyboru. Gdy prowadzisz rozrachunki przez zespół 2 to dekrety spod rejestru zakupu na koszty, a spod Kasy, Banku zapłata. Jeżeli nie to wszystko księgowane spod Kasy, Banku. Spod Księgi Dokumentów (bez 2jek) tylko rozksięgowania wyniku rocznego. Wtedy jedyne dwójki to rozliczenie składek. Zrobić można jak się chce w zależności od ilości operacji, wygody, potrzeb, nawyków.
Konta przychodowe np przychody statutowe ze składek, przychody z dotacji, z darowizn, a koszty odpowiednio na 4kach (i lub) 5tkach albo 7kach. Do tego niezbędna analityka na ww. kontach.