Strona 1 z 1

ŚRODKI TRWAŁE - FK

PostWysłany: 21.10.2009 14:55
przez tomasz1604
WITAM
Mam mały problem.
-Wprowadzam środek trwały (wpisuję wszystkie pozycje w górnym oknie)
Jak wprowadzić i zaksięgować w FK dokument przyjęcia OT
Wciskając przycisk [Przelicz] program generuje plan amortyzacji i przenosi go do księgi dokumentów z ostatnim dniem.
Czy dało by się aby amortyzacja była przenoszona na życzenie użytkownika dla danego miesiąca. Poza tym program dubluje zapisy i w każdym miesiącu jest w Księdze dokumentów jest podwójny wpis do księgi dokumentu NT :(

Re: ŚRODKI TRWAŁE - FK

PostWysłany: 21.10.2009 20:25
przez Pio
Jest jakiś ustawiony limit przeniesienia, ale nie o tym chciałem, rzec :)

OT jeśli księgujemy, to na dwa sposoby, albo podczas księgowania zakupu, albo poprzez PK w Księdze Dokumentów.

Każdy okres amortyzacji ma swój dokument w Księdze Dokumentów. Podczas sumowania w Księdze następuje
nie tylko sumowanie kwot do zestawienia podatku dochodowego, ale również weryfikacja dokumentów.
Jeżeli przykładowo, występują noty ze środków trwałych, to jako szare są oznaczone te co faktycznie występują
w ŚT, a jako białe, te, które znalazły się w Księdze z jakichś innych przyczyn technicznych. Praktycznie
wszystkie białe NT z odpisami środków trwałych, o ile nie zostały wprowadzone ręcznie, są do usunięcia.

Próba usunięcia właściwego dokumentu powinna zakończyć się stosownym komunikatem.

Postaram się sprawdzić, dlaczego pojawiają się te "dzikie" dokumenty (prawdopodobnie podczas wielu zmian w Środkach Trwałych)
i wstawić dodatkową procedurę czyszczącą.