Księga dokumentów - kasa razy 12

Witam
Prowadzę małe Stowarzyszenie i przy okazji rozpoczynam przygodę z księgowością.
Większość podstawowych zagadnień rozszyfrowałam wraz z instrukcją obsługi Vatowca, a przynajmniej tak mi się zdaje.
Napotkałam jednak na problemik:
Po wprowadzeniu wszystkich dokumentów do KD zauważyłam iż kolejny rok ma już co miesiąc przypisane stałe kwoty. Kwota ta jest równa kwocie gotówki w kasie, która w dodatku sumuje się. Także na koniec roku kolejnego mam już stan z grudnia razy 12.
Przeczytałam chyba całe forum, wyrzuciłam całą firmę i założyłam nową, wklepałam wszystkie dokumenty od nowa, i nadal to samo. Wyzerowałam konta poprzez przeksięgowanie na wynik finansowy. Ale kasa w kasie i banku pozostaje a ona nie przechodzi na kolejny rok raz tylko co miesiąc. Nie mogę jej usunąć, gdyż program mówi iż to stała programu
Nie mam już siły i pomysłów.
Proszę więc o pomoc.
Prowadzę małe Stowarzyszenie i przy okazji rozpoczynam przygodę z księgowością.
Większość podstawowych zagadnień rozszyfrowałam wraz z instrukcją obsługi Vatowca, a przynajmniej tak mi się zdaje.
Napotkałam jednak na problemik:
Po wprowadzeniu wszystkich dokumentów do KD zauważyłam iż kolejny rok ma już co miesiąc przypisane stałe kwoty. Kwota ta jest równa kwocie gotówki w kasie, która w dodatku sumuje się. Także na koniec roku kolejnego mam już stan z grudnia razy 12.
Przeczytałam chyba całe forum, wyrzuciłam całą firmę i założyłam nową, wklepałam wszystkie dokumenty od nowa, i nadal to samo. Wyzerowałam konta poprzez przeksięgowanie na wynik finansowy. Ale kasa w kasie i banku pozostaje a ona nie przechodzi na kolejny rok raz tylko co miesiąc. Nie mogę jej usunąć, gdyż program mówi iż to stała programu
Nie mam już siły i pomysłów.
Proszę więc o pomoc.