Próbuję sobie uporządkować magazn. Niby wszystko się zgadzało z aktualnymi stanami magazynowymi, ale przy wydrukach remanentu w niektórych okresach pojawiają się stany ujemne przy towarach.
Wynikało to z faktu, że były sprzedawane towary przed ich wprowadzeniem na magazyn. Postanowiłem sobie to popoprawiać, przydzielając chronologicznie dostawy.
Jednak, z jakichś powodów nie działa to tak, jakbym chciał.
Zacząłem od dodania dużej (kilka razy większej od potrzeb) liczby danego towaru dokumentem PZ przed jakimikolwiek dostawami.
Następnie we wszystkich dokumentach sprzedaży ustawiłem ten fikcyjny PZ jako dostawę źródłową.
Teraz w historii towaru wszystkie dokumenty rozchodowe (S) mają w kolumnie Dok.zak. fikcyjną dostawę PZ.
Widnieją też dokumenty przychodowe (Z), na których widnieją poszczególne dostawy towaru wynikające z faktur zakupowych.
Oczekuję, że po wejściu w chronologicznie pierwszy dokument sprzedaży tego towaru powinienem mieć w oknie dostaw wszystkie dostawy wynikające z faktur zakupowych + fikcyjny dokument PZ.
Tak jednak się nie dzieje. Niektóre dostawy z faktur zakupowych są widoczne, niektórych w ogóle nie ma na liście.
Ponadto w okienku Dostaw na dole Specyfikacji liczba towaru w polu Dostawa jest niezgodna z faktycznie przyjętą daną fakturą zakupową.
Tzn. dla niektórych faktur zakupowych wszystko się zgadza, np: przyjęto 6 szt i te 6 szt jest dostępnych. W przypadku niektórych faktur zakupowych ilość towaru w kolumnie Dostawa jest większa, np: przyjęto 15 szt., a wyświetla się 34 szt.
Próbowałem zmieniać liczbę przyjętych sztuk w tych fakturach zakupowych, w których dane są niezgodne lub niewidoczne i jak się wejdzie w ich specyfikację, to w okienku dostaw (przyjęcia towaru) wszystko jest ok. Tzn. od razu wyświetla się prawidłowa, pełna liczba szt. towaru i po zmianie liczby towaru w specyfikacji faktury zmiana od razu widoczna jest w okienku dostaw. Jednak po przejściu do specyfikacji dokumentu sprzedaży sytuacja jest jak wyżej.
Nie wiem jak to teraz wyprostować, skoro dla kolejnych faktur sprzedaży nie mogę wybrać dostaw z rzeczywistych faktur zakupowych.
Wcześniej jak tak coś namieszałem i 'nie chciało puścić' to tzw. ruszenie specyfikacji dokumentu (zmiana liczby szt/wartości) i ew. sprawdzenie dat powodowało, że wszystko liczyło się prawidłowo.
Teraz klikam już 2 dni, wszystko wydaje się być ok, a nie jest.
Czy w historii towaru może się nie wyświetlać jakieś rozchodowanie/przyjmowanie towaru, co sprawia, że całość nie gra? Czy może sprawdzić coś gdzie indziej?
U mnie brak pomysłów..