Witam.
Na wstępie proszę o wybaczenie, jeśli temat przewija się często przez forum. Ale ostatecznie muszę zmienić menagera rozliczeń, a do 25-go tuż tuż... Próbowałem RAKS Samodzielny przedsiębiorca, ale nie odpowiada mi z pewnego względu... no i czas zaczął mnie gonić. Oczywiście czytam instrukcję, ale myślę że równoległe pytanie na forum nie zaszkodzi.
Interesują mnie 3 kwestie.
1) Jak zrozumiałem pożądaną sytuacją wyjściową jest uzupełnienie w programie wszystkich dotychczasowych wpisów archiwalnych (albo import tych danych), prowadzonych w dotychczasowej księgowości. Zrozumiałem również, że jest możliwe uzupełnienie tych danych w różnej kolejności, nie koniecznie w kolejności księgowania, a wpisy mają wpływ na przyszłe pozycje rejestrów. Czy więc było by błędem, dla zaoszczędzenia czasu teraz, wprowadzenie że tak to ujmę wirtualnej faktury na pozycje z powiedzmy przed tego roku rozrachunkowego, tak by była spójność danych w rejestrach VAT/ŚT (i związanych z tym odpisów amortyzacyjnych) itp. zaś w przyszłości uzupełnienia bazy właściwymi wpisami (przy jednoczesnej korekcji a ostatecznie całkowitym usunięciu tej "wirtualnej" faktury?? Oczywiście wcześniejsze wydruki rejestrów posiadam.
2) Czy jest możliwość wystawiania 2 numeracji faktur?? Chodzi mi o inną numerację dla całej sprzedaży, poza pewną wydzieloną grupą usług, dodatkowy przyrostek oraz osobna numeracja faktur. Coś takiego było dostępne w serwisie iFirma.
3) Czy jest możliwa, albo przewidywana w przyszłości możliwość migracji i przeniesienia bazy danych z wersji dbf do sql ?? Czy też gdybym chciał to rozwiązać musiałbym samodzielnie napisać narzędzie (powiedzmy że jest to w zasięgu).
Będę wdzięczny za odpowiedzi i ew. sugestie na początek.
Pozdrawiam