Aha, chodzi o podsumowanie w stopce ?
Jedna z głównych zasad liczenia polega na liczeniu w SPECYFIKACJI wszystkiego co ma się wyliczyć, netto, vat i brutto
oraz podsumowaniu WYLICZEŃ do stopki VAT w/g stawek VAT.
Teoretycznie, w tej metodzie, NIGDY nie będzie się zgadać podsumowanie z liczeniem w stopce VAT.
czyli suma po specyfikacji vat <> netto x stawka w stopce
suma po specyfikacji brutto <> brutto wyliczone z netto i stawki vat
dlatego jest opcjonalne liczenie w stopce, ale uwaga, licznie VAT w stopce vat dotyczy, z zasady, sprzedaży fiskalnej !
Z punktu widzenia księgowości liczenie vat i brutto od netto, zaokrąglanie tych wartości i podsumowanie do stopki
pociąga za sobą najmniejsze błędy księgowe związane z zaokrąglaniem.
Liczenie vat i brutto w stopce vat, to koszmar w rozliczeniu vat i magazynu, tutaj wystąpi nie "tylko problem jednego grosza",
ale problem sporej kwoty, która się uzbiera w ciągu miesiąca i "nie wiadomo skąd się wzięła".
Podczas liczenia w stopce wystąpi duża różnica między VAT naliczonym i należnym, nawet przy bilansowaniu się kwoty netto.
(piszę cały czas o magazynie w netto, jeśli w brutto, to jeszcze większy sajgon).
Tak więc proszę przekazać pani z księgowości WP, żeby liczyła kwotę vat w specyfikacji a nie w stopce, bo to nie kiosk ruchu

pozdrawiam
PS. spotykam się z tymi problemami, jest firma, co dla wyjątkowo .... klienta poprawia stopkę w rejestrze vat i drukuje fakturę,
po prostu koszmar, a ja bym wysłał takich ludków na szkolenie
