Pio napisał(a):Proszę pisać więcej informacji
(żebym nie musiał prosić googla o szczegóły, ten zresztą wyrzuca wiele opcji, od podatkowych do towarowych przez fiskalne)
wielu drukarek fiskalnych: osobna ewidencja dla każdej drukarki (program musi wiedzieć, na której drukarce wydrukowano paragon);
- osobna ewidencja dla paragonów i zwrotów/pomyłek oczywistych (dla każdej drukarki);
- zwrot można zarejestrować na dowolnej drukarce - ale program musi wiedzieć, do którego paragonu jest zwrot (na której drukarce wydrukowano paragon - można w jednym oddziale zarejestrować sprzedaż a w innym zwrot);
- pomyłki oczywiste można zarejestrować tylko na tej samej drukarce co paragon;
Ustawodawca nie określa w jakiej formie ma odbywać się ma rejestracja - czy będą to osobne rejestry księgowe czy tylko zestawienia (raporty) pokazujące dane wymagane w ustawie."
""Nowe Rozporządzenie wyróżnia dwie ewidencje w par. 3:
4. Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej:
1) datę sprzedaży;
2) nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy;
3) termin dokonania zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi;
4) wartość brutto zwracanego towaru lub wartość brutto towaru lub usługi będących przedmiotem reklamacji oraz wartość podatku należnego - w przypadku zwrotu całości należności z tytułu sprzedaży;
5) zwracaną kwotę (brutto) oraz odpowiadającą jej wartość podatku należnego
- w przypadku zwrotu części należności z tytułu sprzedaży;
6) dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży;
7) protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.
5. W przypadku wystąpienia oczywistej pomyłki w ewidencji podatnik dokonuje niezwłocznie jej korekty przez ujęcie w odrębnej ewidencji:
1) błędnie zaewidencjonowanej sprzedaży (wartość sprzedaży brutto i wartość podatku należnego);
2) krótkiego opisu przyczyny i okoliczności popełnienia pomyłki oraz dołączenie oryginału paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż, przy której nastąpiła oczywista pomyłka."
Termin: 01.10.2013
Jak coś jest napisane nieprecyzyjnie lub niejasno - proszę o uściślenie.wgerlach
Postów: 3
Dołączył: 25.07.2011 12:09
Prywatna wiadomość "
Pio napisał(a):Dwie sprawy
1. Z opisu nie wynika jakiś wydruka jedynie, dokumenty związane ze zwrotem
2. Czy może ktoś sprawdzić co jest w Sprzedaż detaliczna->kolumna "drukarka" ?
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości