Rejestr zwrotów i pomyłek oczywistych

zasady ogólne, tzw. książka

Rejestr zwrotów i pomyłek oczywistych

Postprzez wgerlach » 25.04.2013 10:18

Jakie są plany wprowadzenia w vatowcu rejestru zwrotów ?
Ostatnio edytowany przez wgerlach, 29.08.2013 12:33, edytowano w sumie 1 raz
wgerlach
 
Postów: 6
Dołączył: 25.07.2011 13:09

Re: Rejestr zwrotw i pomyłek oczywistych

Postprzez Pio » 08.05.2013 18:13

Proszę pisać więcej informacji :)
(żebym nie musiał prosić googla o szczegóły, ten zresztą wyrzuca wiele opcji, od podatkowych do towarowych przez fiskalne)
Awatar użytkownika
Pio
 
Postów: 2551
Dołączył: 16.12.2007 15:06
Lokalizacja: Szczecin - Przecław

Re: Rejestr zwrotw i pomyłek oczywistych

Postprzez wgerlach » 25.07.2013 16:06

Pio napisał(a):Proszę pisać więcej informacji :)
(żebym nie musiał prosić googla o szczegóły, ten zresztą wyrzuca wiele opcji, od podatkowych do towarowych przez fiskalne)


Nie jestem księgowym - ale postaram się coś napisać.

Z tego, co zrozumiałem:
- dla wielu drukarek fiskalnych: osobna ewidencja dla każdej drukarki (program musi wiedzieć, na której drukarce wydrukowano paragon);
- osobna ewidencja dla paragonów i zwrotów/pomyłek oczywistych (dla każdej drukarki);
- zwrot można zarejestrować na dowolnej drukarce - ale program musi wiedzieć, do którego paragonu jest zwrot (na której drukarce wydrukowano paragon - można w jednym oddziale zarejestrować sprzedaż a w innym zwrot);
- pomyłki oczywiste można zarejestrować tylko na tej samej drukarce co paragon;
Ustawodawca nie określa w jakiej formie ma odbywać się ma rejestracja - czy będą to osobne rejestry księgowe czy tylko zestawienia (raporty) pokazujące dane wymagane w ustawie.


"Nowe Rozporządzenie wyróżnia dwie ewidencje w par. 3:

4. Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej:

1) datę sprzedaży;
2) nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy;
3) termin dokonania zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi;
4) wartość brutto zwracanego towaru lub wartość brutto towaru lub usługi będących przedmiotem reklamacji oraz wartość podatku należnego - w przypadku zwrotu całości należności z tytułu sprzedaży;
5) zwracaną kwotę (brutto) oraz odpowiadającą jej wartość podatku należnego
- w przypadku zwrotu części należności z tytułu sprzedaży;
6) dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży;
7) protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.


5. W przypadku wystąpienia oczywistej pomyłki w ewidencji podatnik dokonuje niezwłocznie jej korekty przez ujęcie w odrębnej ewidencji:

1) błędnie zaewidencjonowanej sprzedaży (wartość sprzedaży brutto i wartość podatku należnego);
2) krótkiego opisu przyczyny i okoliczności popełnienia pomyłki oraz dołączenie oryginału paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż, przy której nastąpiła oczywista pomyłka."


Termin: 01.10.2013

Jak coś jest napisane nieprecyzyjnie lub niejasno - proszę o uściślenie.
wgerlach
 
Postów: 6
Dołączył: 25.07.2011 13:09

Re: Rejestr zwrotw i pomyłek oczywistych

Postprzez bekers » 27.08.2013 07:44

Podpinam się pod post.
Mam również pytanie.

Czy może Pan wyjaśnić jakie skutki ma opcja zwrot w "Sprzedaży detalicznej"?
Dwukrotne kliknięcie przycisku zwrot skutkuje wyświetleniem okna z informacją o jakimś dokumencie KA. Gdzie go mogę znaleźć?
Czy można anulować zwrot? (Pomyłka?)
bekers
 
Postów: 44
Dołączył: 27.05.2010 09:32

Re: Rejestr zwrotów i pomyłek oczywistych

Postprzez kris6112 » 08.10.2013 18:20

Podpinam się pod temat ; )

Jak wiadomo od 1.10.2013 obydwie ewidencje są obowiązkowe. Do tego być może stosowny protokół wypisywany np przy oczywistej pomyłce różniący się tym od starego ze zawiera miejsce na podpis osoby dla której drukowany był paragon z tą oczywistą pomyłką /ale tu nie mam pewności choć znajoma księgowa upiera się że musi być jak wróci z urlopu to wskaże interpretację.../

same ewidencje nie są jakoś bardzo skomplikowane zatem było by miło jakby się pojawiły.

Tu parę linków:

http://ksiegowosc.infor.pl/raport-dnia/ ... ylek-.html
http://www.infor.pl/akt/vat//DZU.2013.0 ... acych.html


aha w pierwszym poście napisano:

wielu drukarek fiskalnych: osobna ewidencja dla każdej drukarki (program musi wiedzieć, na której drukarce wydrukowano paragon);
- osobna ewidencja dla paragonów i zwrotów/pomyłek oczywistych (dla każdej drukarki);
- zwrot można zarejestrować na dowolnej drukarce - ale program musi wiedzieć, do którego paragonu jest zwrot (na której drukarce wydrukowano paragon - można w jednym oddziale zarejestrować sprzedaż a w innym zwrot);
- pomyłki oczywiste można zarejestrować tylko na tej samej drukarce co paragon;
Ustawodawca nie określa w jakiej formie ma odbywać się ma rejestracja - czy będą to osobne rejestry księgowe czy tylko zestawienia (raporty) pokazujące dane wymagane w ustawie."

ale z punktu nr 3 wynika ,że:

"3. Nie ewidencjonuje się zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów i usług." czyli niczego w kasach nie wpisujemy poza poprawnym paragonem oczywiście.



Reszta się zgadza:

""Nowe Rozporządzenie wyróżnia dwie ewidencje w par. 3:

4. Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej:

1) datę sprzedaży;
2) nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy;
3) termin dokonania zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi;
4) wartość brutto zwracanego towaru lub wartość brutto towaru lub usługi będących przedmiotem reklamacji oraz wartość podatku należnego - w przypadku zwrotu całości należności z tytułu sprzedaży;
5) zwracaną kwotę (brutto) oraz odpowiadającą jej wartość podatku należnego
- w przypadku zwrotu części należności z tytułu sprzedaży;
6) dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży;
7) protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.


5. W przypadku wystąpienia oczywistej pomyłki w ewidencji podatnik dokonuje niezwłocznie jej korekty przez ujęcie w odrębnej ewidencji:

1) błędnie zaewidencjonowanej sprzedaży (wartość sprzedaży brutto i wartość podatku należnego);
2) krótkiego opisu przyczyny i okoliczności popełnienia pomyłki oraz dołączenie oryginału paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż, przy której nastąpiła oczywista pomyłka."


Termin: 01.10.2013

Jak coś jest napisane nieprecyzyjnie lub niejasno - proszę o uściślenie.wgerlach

Postów: 3
Dołączył: 25.07.2011 12:09
Prywatna wiadomość "
kris6112
 
Postów: 220
Dołączył: 18.03.2008 10:52

Re: Rejestr zwrotów i pomyłek oczywistych

Postprzez Pio » 08.10.2013 20:30

Dwie sprawy :)

1. Z opisu nie wynika jakiś wydruk :) a jedynie, dokumenty związane ze zwrotem ;)
2. Czy może ktoś sprawdzić co jest w Sprzedaż detaliczna->kolumna "drukarka" ?
Awatar użytkownika
Pio
 
Postów: 2551
Dołączył: 16.12.2007 15:06
Lokalizacja: Szczecin - Przecław

Re: Rejestr zwrotów i pomyłek oczywistych

Postprzez wgerlach » 13.01.2014 21:45

Pio napisał(a):Dwie sprawy :)

1. Z opisu nie wynika jakiś wydruk :) a jedynie, dokumenty związane ze zwrotem ;)
2. Czy może ktoś sprawdzić co jest w Sprzedaż detaliczna->kolumna "drukarka" ?


Sprzedaż detaliczna->kolumna "drukarka" - nazwa drukarki, na której wydrukowano paragon.
wgerlach
 
Postów: 6
Dołączył: 25.07.2011 13:09

Re: Rejestr zwrotów i pomyłek oczywistych

Postprzez Pio » 13.01.2014 22:11

Awatar użytkownika
Pio
 
Postów: 2551
Dołączył: 16.12.2007 15:06
Lokalizacja: Szczecin - Przecław


Powróć do PKPiR

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości